میجان

میجان

روستای زیبای من
میجان

میجان

روستای زیبای من

یادواره شهدای جبالبارز

برگزاری یادواره شهدای جبالبارز در میجان


ششمین یادواره سرداران و 104 شهید جبالبارز شمالی و جنوبی با استقبال گرم مردم و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی برگزار شد.

بعد از ظهر دوشنبه هفدم شهریورماه ششمین یادواره 104 شهید بخش جبالبارز شمالی و جنوبی با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، اقشار مختلف مردم، مسئولان محلی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد و امام جمعه سابق جیرفت در روستای میجان علیا با اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی جذاب برگزار شد.


قرائت دلنوشته ای توسط فاطمه بیدشکی فرزند شهید کرامت بیدشکی و قطعه شعری توسط خواهر زاده شهید نیازعلی امیری از دیگر برنامه های فرهنگی یادواره شهدا  بودند.

مدیحه سرایی همراه با نی و آوای محلی در فراق شهدا توسط گروه هنری سبطین حال و هوای خاصی به این محفل نورانی بخشید.

سخنرانی جذاب ،معنوی و قرآنی حجت الاسلام والمسلمین اصغر عسکری امام جمعه محبوب و توانای سابق جیرفت از نقاط قوت یادواره شهدا بود.

محمد حجتی پور فرماندار عنبرآباد نیز به رسم میزبانی در مورد جایگاه شهید و شهادت به بیان سخنانی کوتاه روزهای رزم و فداکاری را به همه یادآور شد.

فرج الله عارفی نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان سخنانی  مطالبات مردمی را در یادواره شهدا به مسئولان یادآور شد و از محصولات کشاورزی و تولیدات منحصربفرد سخن یه میان آورد و بیان این مطالب را پاسخ به خون شهدا و راه شهدا دانست.


اجرای زیبا و بدون پرداختن به مسائل حاشیه ای و مدیریت زمان برنامه به شیوه ای فرهنگی و مذهبی که در خور و شان محفل شهدا بود توسط علی امیری  مجری و از مداحان اهل بیت(ع) مورد استقبال  مهمانان شهدا قرار گرفت.


وسیله ایاب و ذهاب برای شرکت کنندگان در یادواره شهدا در نظر گرفته شده بود ولی به توجه به اینکه مسافت قابل توجه ای از مسیر منتهی به محل برگزاری یادواره شهدا سنگلاخی و خاکی بود تردد اتوبوس  سخت شده بود و تعدادی مابقی مسیر را  پیاده و یا با وسائل نقیله دیگری طی کردند.


منبع: هلیل

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد