میجان

میجان

روستای زیبای من
میجان

میجان

روستای زیبای من

بیانات حجت الاسلام عسکری

امام جمعه سابق جیرفت در یادواره شهدای جبالبارز؛


نکند مسئولان با رفتار و گفتار خود زمینه شکست ما را فراهم کنند


چگونه مردن نتیجه چگونه زیستن است


حجت الاسلام عسکری تاکید کرد: مسئولین باید مواظب رفتار و گفتار خود باشند و کاری نکنند که اگر دشمن موفق نشد ما را شکست دهد خود ما در گفتار و رفتارمان این زمینه را فراهم کنیم

 

حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه سابق جیرفت عصر دوشنبه ۱۷ مردادماه در یادواره شهدای جبالبارز اظهار داشت: نگذارید یاد و نام شهدا فراموش شود، این موضوع علاوه بر اینکه مورد توصیه امام و رهبری بوده است، توسط ائمه و حتی در قران بر آن تاکید شده است.

وی با اشاره به جایگاه شهدا در آیات قران کریم تصریح کرد: خداوند می فرماید بر مزار شهدا مسجد بسازید و اگر دقت کنید بالا سر قبور اکثر ائمه مسجد احداث شده است که علت آن همین توصیه قرانی است.


حجت الاسلام عسکری با بیان اینکه ایران اکنون در خاورمیانه جایگاه مقتدری دارد تاکید کرد: خدا نکند روزی فرا برسد که ما پرچمی خلاف پرجم شهدا بلند کنیم چون آن موقع هر چیزی که بدست آوردیم از دست خواهیم داد.

امام جمعه سابق جیرفت تصریح کرد: اقتدار ایران به جایی رسیده است که اسرائیلی ها اعتراف می کنند یکی از دلایل عدم موفقیت ما در غزه کمک های ایران است.

 

 

وی تاکید کرد: مسئولین باید مواظب رفتار و گفتار خود باشند و کاری نکنند که اگر دشمن موفق نشد ما را شکست دهد خود ما در گفتار و رفتارمان این زمینه را فراهم کنیم.

حجت الاسلام عسکری با بیان اینکه همه باید همانند بزرگان دعا کنیم تا شهید شویم تصریح کرد: چگونه مردن نتیجه چگونه زیستن است.

وی با اشاره به خطبه ۱۱۹ نهج البلاغه خاطرنشان کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) فرمودند: به خدا قسم اگر امید شهادت نبود هرگز سوار بر اسب نمی شدم و پا در میدان جنگ نمی گذاشتم.

حجت الاسلام عسکری بیان داشت: حضرت امیرالمومنین(ع) جای دیگر نیز در پاسخ به سوال پیامبر اکرم(ص) که از ایشان پرسید زمان شهادت چگونه صبر می کنید؟ فرمودند: زمان شهادت زمان صبر نیست بلکه باید بپرسید چکونه شکر می کنید و لطف این نعمت را چگونه به جای می آوری؟ و این نشان از جایگاه شهادت است.

وی با اشاره به یکی دیگر از خطبه های نهج البلاغه تصریح کرد: حضرت در خطبه ۲۳ می فرمایند: خدایا من از تو منازل شهدا، زندگی با سعادتمندان و رفاقت انبیا طلب می کنم و این یعنی منازل شهدا هم تراز با رفاقت انبیاء است.

حجت الاسلام عسکری در بیان دیگری در خصوص اهمیت شهادت بیان داشت: در مناجات عارفانه هر شب مهمانان خداوند در ماه رمضان، از خداوند خواسته می شود که شهادت را نصیب ما بگرداند.


در این یادواره از خدمات سه ساله حجتالاسلام اصغر عسکری امام جمعه سابق جیرفت در این شهرستان با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

 


منبع: سلام جنوب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد